Translate

9 Şubat 2014 Pazar

Paraları Sökülün ..Bebek geliyor !!

Hamile olduğunuzu haber aldığınız andan itibaren hele hele ilk bebeğinizse kredi kartınızı ve aybaşında ekstrelerinizi görünce içinizi ısıtacak bir kapana girmeye hazır olmanızı tavsiye ederim. Algıda seçiciliğiniz gelişicek ve baktığınız her tarafta sizin gibi gebeleri , yeni doğum yapmışları, hem yeni doğum yapmış hem elinde bir çocuk ve/veya fazlasıyla gezenleri görücek, bebek mağazalarının sayısının çokluğu karşısındada hayrete düşüceksiniz. Rengarenk süslenmiş , teknolojinin dibine vurmuş ürünlerle donatılmış , küçük prensiniz ya da prensesinizin üzerinde hayal ettiğiniz miniminnacık birbirinden şirin kıyafetlerin asılı olduğu mağazalar ..Yetişkinler için onca kumaş harcanarak yapılan kıyafetlerle kıyaslayıp el kadar bebekler için satılan cicili bicili tekstil ürünlerindeki etiketleri ilk gördüğünüzde oha! Yuh! Çüş ! Ama çok şirin ! Alıyorum aşamalarını katedip kendinizi kasada sırada bulabilirsiniz. Bazı mağazalar kendi kartlarınıda takdim edip sizi daha sık orayı ziyaret etmeye teşvik ederler. Öneri; çok dayanamadığınız durumlar dışında fazla alş veriş yapmayın, bebek haberini duyan herkes size bir süür bebek kıyafeti hediye olarak getiricektir. Tavsiye eğer yakınızda sizden önce bebek sahibi olmuş arkadaşlarınız varsa küçülen kıyafetleri miniğinize almak için girişimde bulunun. Çünkü özellikle yaşamlarının ilk bir yılında insan yavrusu çok hızlı büyür. Günde yaklaşık 15-30 gram arası kilo artışı olur, boyu hızlı uzar , baş çevreside aynı hızla gelişme gösterir. Sonuç ; satın aldığınız kıyafetlerin bir kısmını hiç bir kısmını da ancak 3-5 kez giydirebileceksiniz. Benim kuzum yaz bebeğiydi. Çoğunlukla body ve çorapla geçirdik günleri havalar serinleyene kadar. En sık kullanıcağınız ürün yaz kış farketmez kısa ve uzun kollu bodyler olucaktır. Biz havalar soğudukça kolları uzatıp tulumlara geçtik. Soğuk havalarda astronot denen (nie bunu demişler bilmiyorum ) tulumlardan edinirseniz dışarı çıkarken rüzgar aldı , soğuk kaptı derdiniz kalmaz, çünkü bu tulumlar gayet korunaklı , giydirmesi ve çıkarmasıda çok kolay. İtiraf ediyorum ki 6 ay dayanmış olsamda sonradan o alış veriş çılgınlığına bende kapıldım. Bu konuda harcanacak paranın bir üst limiti olduğunu düşünmüyorum.Aslında bebeklerle ilgili hiç bir üründe üst limit yok . Aldığım çoğu şeyide hiç giydiremedim. Hastane çıkışı takımların birinden iki tane olmuştu hatta , biri hediye gelmişti. Hepsini yıkayıp ütüleyip yeni bebekli bir arkadaşıma götürdüm. O da çok sevindi. Birde illa alış veriş yapmaya devam edicem diyorsanız iki markanın ürünlerini size tavsiye ederim , hem çok iyi kumaş kullanıyorlar hemde fiyatları çok uygun; f&f (kipa tesco nun giyim markası) ve H&M. Birde online alışveriş sitelerinden unnado'yu takip etmenizi öneririm. Ordada pahalı markaların indirimlerini yakalama fırsatınız oluyor. (alışveriş kapısını tamamen kapamıyorum farkındaysanız, zaten imkansız bi durum.)

Kesinlikle edinmenizi önericeğim ürün kanguru , ya da sling. Sling uzun süre rahat kullanamayabilirsiniz, ancak iyi bir kanguru uzun süre işinizi görücektir. Hamileykende bebek doğduktan sonrada en ısk duyucağınız cümlelerden biri sakın kucağa alıştırma olucak , baştan söyliyim hazırlıklı olun. Canınızdan can çıkarmışsınız , 9 ay taşımışsınız , kocaman bi göbek yüzünden aşağı bakınca ayaklarınızı göremez hale gelmişsiniz ,sabırsızlıkla gelmesini beklediğiniz kuzuyu kollarınıza vermişler .Nasıl alıştırmazsınız ? Nasıl her fırsatta koklamazsınız ? Bu yalnış bilgiyi bir kenara bırakmanızı öneririm. Bu konuda yapılmış bir çok araştırma var . Kucağa alınmayan , yatağına bırakılmış bebekler bir süre sonra ağlamayı bırakıyor çünkü ağlasalarda kimsenin gelmeyeceğini öğreniyorlar. Güven duygusunu yitirip hayata yalnız başlıyorlar. Yapılan bir çok araştırma kucakta taşınan bebeklerin zihinsel ve motor gelişimlerinin daha hızlı olduğunu , özgüvenlerinin geliştiğini ve suça eğilimlerinin az olduğunu tespit etmiş. Sadece bu konuyla ilgili bir yazıyı daha sonra sizlerle paylaşmayı düşünüyorum. Tavsiyem içinizdeki sesi dinleyin ve bebeğinize dokunun. Doğa herşeyi halleder. Ben babybjörn marka bir kanguru aldım çokta memnun kaldım sırt desteği olduğu için çok rahat ettim tabiiki oğlum artık ağırlaştığı için ne kadar ergonomik ve kullanışlı olursa oldun uzun süre taşıdığımda omuzlarımda ağrı olmasını engellemiyor. Kolaylıkla yıkanabilir, tek başınızada bebeği rahatlıkla oturtabiliyorsunuz. Bebeğinizi hem size dönük hem yüzü dışarı bakar şekilde yerleştirebiliyorsunuz. Oğlum şu an 6.5 aylık ve son dönemde kanguruda uyumaya alıştı. Evin içinde bir kça tur attıktan sonra başını göğsüme yaslayıp uyuyor kuzum . Sonrada yatağına aktarıyorum.



Bir diğer önemli yatırımınız bebek arabasına olucak. Malum ilk çocuk hiç bişi bilmiyorum bebek arabaları hakkında , herkes travel system al travel system al deyip duruyor . Travel system neeee! Ya dünyayımı gezicez ne sistemi .. yatırıcan bebeyi , iticen gidicek .Koyucan arka koltuğa bağlıycan kemeri durucak . Ben internetten dünyayı araştırdım öyle basit değilmiş,bir ara euro dolar takibi yaptım bazı markaların fiyatları ona endeksli , nasıl daha ucuza kaparım bu işi diye . Eşim saolsun tez canlıdır, bıktı benim bilgisayar başında bebek arabası beğenmeme , götürdü mağazaya. Ne dediysem dinletemedim . Dur dedim bakalım dedim araştıralım dedim .Kendi istedi (kaşındı) . Verdiler yanımıza bir eleman , anladılar tabi kesin alıcaz . Benim büyük oğlan (eşim) bakınıyor al beğendiğini diye elleri arkada : ) ..Tamam , hiç sorun değil hayatım dedim hemen seçiyorum. Bir sürü marka gösterdiler .araba oturağı ,bilmemne taşıma puseti ,zırtı tırtı .. Şimdi bu bebek arabalarının öyle hafif olması falan hikaye , haberiniz olsun . Hiçbiri çok hafif değil. Çok hafif olanlarda çok dandik ve devrilme tehlikesi var. 3 tekerleklilerinde devrilme tehlikesi olduğunu mega araştırmalarımı yaparken okumuştum ama kendim tecrübe etmedim. En önemlisi güvenli olması , o yüzden kıyın paraya. Ilk bir kaç ay bebeğin ısrtını ve boynunu destekliyor olmalı , malum sabi daha kafayı kaldıramıyor . Neyse ben orbit baby diye bir araba beğendim. Travel sistemmiş çocuk büyüdüğünde oturağını değiştiriceğimiz bir parçası daha var. Bebeğin yattığı yer kendi etrafında tam tur dönebiliyor. Aynı parça arabaya oturtulabiliyor. Sırt ve boyun desteği süper. Tekerlekli kısmıda kolaylıkla katlanabiliyor. Çok hafif falan değil ama ideal . Ben tek başıma rahatlıkla kaldır kondurunu yapabiliyorum. Oğlumda rahat etti arabada , biz sadece gezmek için değil uyumak içinde kullandık arabayı. Hatta halen ara sıra kullanıyoruz. Eve her geldiğimizde o tekerlekler yıkanıyor. Uyku saatinde paşanın canı orda uyumak isterse koridor salon turu şeklinde bir saat kendini sallatıp , uykuya dalıyor paşa. (anne için evde yürüyüş bandı simülasyonu). Kasadan geçtikten sonra bizimki ya benim tansiyonum düştü sanki dediydi hiç unutmam.



Favori ürünlerimden biri 4 moms'ın mammaroo'su. Yalnız erken vakit alıcaksınız ki kuzu orda yatmaya alışsın yoksa taş çatlasın yarım saat yatar üzerinde sonra bizimki gibi al beni diye kuzu kuzu bakar size : ) .. mammaroo doğumdan hemen sonra bebeğinizi yatırabileceğiniz bir ürün. 5 farklı şekilde sallanma hareketi yapıp white noise denen sesleride bünyesinde barındırıyor. White noise , yani beyaz gürültü dedikleri benim hayatımı çok kereler kurtardı. Kuzuyu nasıl uyutursanız uyutun bazı geceler saatler sürebilir. Bu beyaz gürültü bebeğin anne karnındayken dışardaki duyduğu seslere benzeyen seslerden oluşuyor. Aralarında saç kurutma makinası , elektrik süpürgesi ve araba motoru sesi bulunuyor. Su seside bu kategorideymiş hesapta ama bizimki onu yemedi. You tube da bu seslerin farklı uzunluktaki HD kayıtları mevcuttur. Çaresiz kaldığınız anlarda denemenizi öneririm mucizevi sonuçlar alabilirsiniz. Neyse 4 moms 'ın mommaroo'suna dönelim . Dediğim gibi 0. aydan titibaren kullanabiliyorsunuz , taşıma kapasitesi 11 kg. Ben ikinci çocuğuda düşündüğüm için oğlum 2 aylıkken görmeme rağmen aldım. Zira 4 moms'ın diğer ürünlerinede bakmanızı öneririm ki mommaroo içlerinde favorim. Alete aynı zamanda cep telefonunuzu da bağlayabiliyorsunuz , istediğiniz müziği ordanda çalabiliyorsunuz.



Bir diğer salınan ve benim oğlumun favorisi olan ancak mammaroo ile kıyas götürmeyecek diğer ürün fisher price'ın 2 tane dandik teli birbirine geçirip yaptığı ancak vibrasyon özelliği olan kuzununda yattığı yerden iki maymun bi file baktığı zamazingodur. Fisher price 2 tane tele neden o fiyatı biçmiş hala bilmiyorum . Ha uzun süre kullandık hala da arada kullanıyoruz ancak değer mi derseniz değmez.


Bebek beşiğine gelirsek bu konuda çok özgür davranabilirsiniz. Ben nostaljik , ahşap ancak sallanabilen bir beşik istiyordum. Doğumdan 2-3 hafta önce beşiği yatağımızın yanına tabiiki benim tarafıma kurduk. İçine de yün yatak yaptırdım. Çok para harcamanızı önermem çünkü kuzunun bunda yatıcağı süre maksimum altı ay, sonra boyları uzuyor kımıldandıkça kafaları ayakları sağa sola dönüyor ve sık sık uyandıkları için artık orda uyumak istemiyorlar. Bizim kuzu odasını kendi ayırmaya karar verdi. Önce babasını yataktan attık yanımda bir süre uyudu. Sonra yataktan tehlikeli bir iniş yaptı ve yatak odasına geçirdik. Adettendir diye dönence aldım ,bizim beşiğe olmadı , iplerle kurdelalarla bağladım öylede evlatlık gibi durdu. En son yatak odasına geçince oraya taktık. Dönenceyi takip etmiyor , ışıklarınada bakmıyor , kucağımdayken sallanan ayıları yakalamak hoşuna gidiyor ama :) .. Dönencenin kullandığım tek özelliği melodisi diyebilirim Çünkü o müziği duyduğunda uyumaya alıştığı için göz kapaklarının ağırlaşmasına yardımcı olduğunu düşünüyorum. Lakin pille çalışıyor bu aletler ve 15 te bir şişman pillerden almanızı gerektiriyor. Fisher price a şu tel zımbırtı yüzünden gıcık olmama rağmen dönenceyide fisher price tan aldım. Unnado'yu takip ederseniz arada indirimdeyken yakalayabilirsiniz.



Gelelim bebek telsizine .. Gayet genş bir fiyat aralığı olan bu aletler ,odayı ayırdıktan sonra eliniz ayağınız olabiliyor. Her yer i phone i pad kaynarken ben i baby markalı bir ürünü tercih ettim , sadece ses ileten telsizlere göre biraz fazla ödedim ancak her kuruşuna değerdi. Bebekler acıktıklarında hemen yaygarayı basmaz önce biraz mıkırdanırlar , sağa sola dönerler , o arada yakalar doyurursanız kuzuyu geceye pirelerinizle mis gibi devam edersiniz . Ağlamaya başlarsa yüzde elli şansınızı kullanmanız gerekir. Kuzuyu sakinleştir , doyur baktın uyandı enerjini topla yor , uyutma algoritmalarını gözden geçir , uyursa pirelerinide al koşarak yatağına dön. I -baby kurulumunu yaptıktan sonra kolay kullanım özelliklerine sahip olan bir bebek gözleme-dinleme cihazı. İ phone ve i pad için uygulaması mevcut. İnternetiniz olan heryerden evde olmasanız bile kameranın görüş açısını izleyebiliyor hatta fotoğraf çekebiliyorsunuz. Kamera kendi etrafında tam tur dönebiliyor ve yukarı aşağı hareket edebiliyor. Bu hareketleri i phone dan , i pad'den uygulama üzerinden kontrol edebiliyorsunuz.


Ve mama sandalyesi .. gidip öyle çok pahalı bişrey almayın. Mama sandalyesini kuzu oturmaya başlayınca ve ek besinlere geçince sık sık kullanıcaksınız. Üzerine damlamadık şey kalmıyor .Biz ikeada 30 liraya gördüğüm en kullanışlı mama sandalyesini edindik. Ek besinlere başladığınızda oturduğunuz yere örtü sermeyi unutmayın. Bizim koltuk oğlanın günlük menüsünü tahmin etmeye yetiyor.



 Bu anlattığım ürünlerin çoğunun 2. el pazarlarıda mevcut. (e-bebek.com) .Ben sıfır almayı tercih ettim çünkü süper planlı hayatımda oğlumun bir kardeşi olmasını istiyorum . Hatta az daha çıldırırsam birde tekne kazıntısı ama eşim 3 sayısından pek korkar oldu. 6. ayımızı doldurmuş olarak şimdilik tavsiyelerim böyle .. Zaten daha bu çapta bir harcamayla karşı karşıya kalıcağımızı sanmam. Zaten battık ..uzun süre taksit ödiycez :).. Sağlıcakla.. Sağlıcak demişken salıncak yok .. kuzunun tam sallanma zamanı .. - Kocaaaacıııımmmm !!?!  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder